دفاع مقدس تبلور عزم ملی و مدیریت جهادی بود

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
پایگاه مردمی ارتش::رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه "دفاع مقدس" تبلور عزم ملی و مدیریت جهادی بود، گفت: پیروزی نظامی در عملیات بیت‌المقدس موجب بروز قدرت نظامی، سیاسی و افزایش اعتبار ایران شد.

به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از خبرگزاری دفاع مقدس، سردار سرتیپ بسیجی دکتر "بهمن کارگر" رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در همایش بزرگ «ایثار» که پیش از ظهر امروز در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: پیروز واقعی دفاع مقدس، مردم بودند و باید از آن‌ها تشکر کرد. عده‌ای در خط مقدم می‌جنگیدند، عده‌ای نیز وظیفه پشتیبانی، تبلیغ، طراحی و... را بر عهده داشتند.

وی افزود: باید نقش همه افراد در دفاع مقدس دیده شود و نباید آن را به عده‌ای خاص اختصاص داد. زیرا همه در دفاع مقدس مشارکت داشتند.

دکتر کارگر با بیان اینکه رهبری و هدایت‌های الهی امام راحل را باید ارج نهاد، خاطرنشان کرد: زحمات مسئولین در هشت سال دفاع مقدس نباید فراموش شود.

وی با اشاره به ویژگی‌های عملیات بیت‌المقدس و اینکه این عملیات یک ماه پس از عملیات فتح‌المبین آغاز شد، گفت: دشمن نمی‌توانست تحلیل کند که رزمندگان در کمتر از یک ماه چنین عملیات بزرگی را انجام دهند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: بیت المقدس ویژگی‌های خاصی دارد، از جمله وحدت همه نیروهای مسلح؛ زیرا همه در این عملیات به طور مؤثر به ایفای نقش پرداختند.

سردار کارگر در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره مدافعان خرمشهر گفت: باید یاد کسانی که قبل از اشغال خرمشهر مقاومت کرده و با کمترین امکانات از این شهر دفاع کردند در اذهان جاودانه شود.

وی بیان کرد: سه مطلب عقلانیت، معنویت و حماسه را باید در دفاع مقدس مد نظر داشت. بسیاری از مسائل جنگ تحمیلی در محافل علمی باید تحلیل شود. به عنوان مثل هوای خوزستان از اردیبهشت بسیار گرم است؛ اینکه در آن گرما و وسعت زیاد منطقه چگونه رزمندگان با امکانات بسیار کم جنگیدند، از نکات قابل توجه است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه رشد ارتش عراق از حمله به ایران تا حمله به کویت از مسائل قابل توجه است، گفت: موجودی عراق در آغاز جنگ با ایران ۳۰۰ فروند هواپیما بود که ۲۳۸ فروند از آن‌ در طول جنگ تحمیلی سقوط کرد، اما در پایان جنگ تعداد هواپیماهای عراق ۶۱۰ فروند و هنگام حمله به کویت ۷۵۰ فروند بود.

دکتر کارگر افزود: ارتش بعث عراق در آغاز جنگ تحمیلی ۸۰ فروند بالگرد داشت که در طول جنگ تحمیلی ۹۱ فروند از آن سقوط کرد، اما در پایان جنگ ۳۲۵ فروند و در زمان حمله به کویت ۴۰۰ فروند بالگرد داشت.

وی با اشاره به تجهیزات دیگر زرهی ارتش عراق گفت: ارتش رژیم بعث همزمان با حمله به ایران ۳هزار و ۵۳۰ دستگاه تانک داشت که هفت هزار و ۳۶۸ دستگاه آن را ایرانی‌ها منهدم کردند، اما عراق در پایان جنگ شش هزار و ۲۳۰ و هنگام حمله به کویت ۷۵۰۰ دستگاه تانک در اختیار داشت.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان کرد: در ابتدای جنگ تحمیلی، ارتش عراق ۱۲ لشکر، در پایان جنگ ۵۷ لشکر و هنگام حمله به کویت ۶۶ لشکر داشت که این موضوع بیانگر کمک فراوان دیگر کشور‌ها به صدام بود؛ زیرا تمام قدرت‌های دنیا جمع شده بودند تا انقلاب اسلامی را شکست دهند.

سردار کارگر ایمان، توکل و روحیهٔ مکتبی رزمندگان اسلام و نیز تفاهم و هم‌دلی رزمندگان و فرماندهان را از عوامل پیروزی عملیات بیت‌المقدس برشمرد.

وی با بیان اینکه در عملیات بیت‌المقدس جای خطا وجود نداشت و اگر دقت نمی‌کردیم، ممکن بود نتیجه عکس دهد، افزود: دفاع مقدس تبلور عزم ملی و مدیریت جهادی بود و پیروزی نظامی در این عملیات موجب بروز قدرت نظامی، سیاسی و افزایش اعتبار ایران شد.


کلید واژه‌ها

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا